TrygghetsalarmTrygghetsalarmen skal medvirke til å skape trygghet og sikkerhet for brukerne, slik at de kan bo hjemme så lenge som mulig.Hva tilbyr vi?Vi tildeler trygghetsalarm etter vurdering av behov. Behovet kan være knyttet til: Sykdom som kan føre til akutt behov for hjelp Fare for fall Utrygghet i forbindelse med sykdom Hvem kan få tilbudet?En må ha et særlig behov for trygghetsalarm i hjemmet på grunn av sykdom eller funksjonshemming. All tildeling av hjelpemidler blir nøye vurdert med bakgrunn i behovet. Hvis behovet endrer seg, gjør vi en ny vurdering. Slik søker duSøknad om omsorgstjenester (PDF, 422 kB)Send søknaden i vanlig brevpost til Gjerstad kommune v/ tjenestekontoret.Hvis det er andre som søker (lege, sykehus, pårørende eller lignende) må brukeren gi samtykke til den som søkerSaksbehandlingstidSvar på søknaden vil bli sendt senest innen 4 uker.Hva koster det?Alarmen er tilknyttet responssenteret i Kristiansand. Egenandel for trygghetsalarm er kr 375 pr måned (fra 01.01.21).Egenandelen reguleres hvert år. Regning sendes hvert kvartal. Publisert26.06.2018 08.39 Sist endret18.12.2020 17.40