Sende inn søknadenHusk at en god og oversiktlig søknad kan spare mye tid i saksbehandlingen.Nå samler du inn dokumentene og vedleggene, husk å gi vedleggene gode navn! Så langt det er relevant skal alle søknader inneholde: Målsatt situasjonskart Relevante tegninger (for de fleste saker er dette plan- og fasadetegninger) Opplysninger gitt i nabovarselet Kvittering for nabovarsel Nabomerknader og tilsvar på disse Søknad om dispensasjoner Søknadsskjema ArealberegningerDu bør også legge ved et følgebrev med en oversikt over hva du skal gjøre.InnsendelseDu kan sende inn søknaden på tre måter: Digitale søknadsløsninger for private og profesjonelle (det er enklere enn du tror) E-post til post@gjerstad.kommune.no Personlig levering til Gjerstadveien 1335Når får du svar?Har saken nabomerknader, dispensasjoner eller trenger uttalelse fra andre myndigheter er det 12 uker. Hvis du er innenfor alle regler tar det 3 uker.Husk at fristen løper ikke før søknaden er komplett, må vi sende ut et mangelbrev starter ikke fristen før du svarer på brevet. Publisert02.09.2018 19.39 Sist endret19.02.2021 09.50