"Ut på middag"

Hjemmeboende personer fra 65 år i Gjerstad kommune inviteres til middag, kake, kaffe og underholdning. Tilbudet er gratis. Påmeldingsfrist innen tirsdag 17. august 2021. Les mer ved å åpne nyheten.

Det vil arrangeres to kvelder forutsatt tilstrekkelig antall påmeldte;

• Tirsdag 24. august på Lyngrillen fra kl. 17.00
  • Onsdag 25. august på Heimat fra kl. 17.00

Har du spørsmål?

Kontakt Elisabeth Aspesæter, tlf. 48092359.

Påmelding

Gjerstad kommunes sentralbord, 37 11 97 00 eller epost postmottak@gjerstad.kommune.no innen fredag 20.08.21.

Spesifiser hvilken dato du helst ønsker, og oppgi eventuelle allergier eller andre hensyn. Om du ikke kan komme deg til arrangementet på egenhånd, kan du også her bestille transport.

Bakgrunn

Gjerstad kommune har mottatt tilskudd til å arrangere «Ut på middag» i samarbeid med Frivilligsentralen, Eldrerådet, Lyngrillen, Heimat og Gjerstad tur og taxi.

Formålet med tilskuddet er å motvirke fysiske og psykiske konsekvenser av sosial isolasjon og å legge til rette for at eldre igjen kan være del av et sosialt fellesskap etter at koronavaksinasjonen er gjennomført. Tilskuddsordningen skal gjøre det mulig for kommuner som samarbeider med restauranter å tilby billige middager for hjemmeboende eldre som ønsker å spise sammen med andre.

Velkommen!

Vi ser frem til en hyggelig uke med sosiale treffpunkter og et godt måltid! Vi håper du blir med.