Min vakt
Min vakt - innlogging
Skjema for ansatte
Ansiennitetsutregning (PDF, 132 kB)
Bestemmelser og rutiner
Kontakt med media (PDF, 151 kB)
Rutine for varsling av kritikkverdige forhold (PDF, 452 kB)
Vedlegg 1 Skjema for intern varsling (PDF, 83 kB)
Vedlegg 2 Rutine for intern oppfølging av varsling (PDF, 28 kB)
Vedlegg 3 Varslingsplakat
Rutine for oppfølging av sykefravær (PDF, 171 kB)
Personalforsikring
Gjerstad kommune har tegnet forsikring som dekker ytelsene etter §§ 10 og 11 i HTA.
Kommunen har utvidet ordningen til også å omfatte ulykker som skjer i fritiden. Ordningen omfatter alle ansatte som ikke reserverer seg og arbeidstakerne må selv dekke omkostningene.
Du finner en nærmere orientering om personalforsikringene i denne brosjyren:
"Personalforsikringer i arbeidsforhold" (PDF, 334 kB) av PK Ubøe AS med supplerende opplysninger fra Gjerstad kommune.
Kopi av forsikringsvilkårene kan du få ved å henvende deg til personalavdelingen.
Hovedtillitsvalgte
Her er en oversikt over hovedtillitsvalgte i de forskjellige forbundene som er representert i Gjerstad kommune. Eventuelle spørsmål du har kan henvendes direkte til den som representerer ditt forbund.
Verneombudsordningen
Verneombudsordningen - inndeling i verneområder i Gjerstad kommune
Arbeidsmiljøutvalget har vedtatt følgende inndeling av verneområder og oppnevnt følgende verneombud
Hovedverneombud i Gjerstad kommune er:
Cathrine Teglverket, enhet for helse og omsorg (cathrine.tegleverket@gjerstad.kommune.no)
Inndeling av verneområder og verneombud Her er en inndeling av de forskjellige verneområdene i kommunen som er vedtatt av Arbeidsmiljøutvalget. Her finner du også de ansvarlige enhetsledere og verneombudene for området.
Inndeling av verneområder og verneombud
1. Abel skole, helsestasjon og skolehelse-tjenesten |
Enhetsleder Abel skole Christoffer G Andersen |
Olav Engh |
2. Visedal barnehage, avd. Renstøl og Alvheim |
Enhetsleder Visedal barnehage Lina Flaten |
Alvheim: Kristine Solheim, Renstøl: Astri Beate Eikeland |
3.
Gjerstad omsorgssenter, Habilitering, Hjemmetjenesten, Psykisk helse og avhengighet, Forebygging og utvikling inkl. Gjerstad legekontor
|
Enhetsleder Helse og omsorg, Christoph Münch |
Habilitering: Camilla Lunden. Institusjon: Grethe Charlotte Nymoen. Hjemmetjeneste: Karen Karlquist. Psykisk helse og avhengighet: Trude Anette Tovsen. Forebygging og utvikling: Merete Ramskjær Pauzuolis.
|
4. Ansatte på kommunehuset: Stab og Samfunnsenheten |
Enhetsleder Samfunn - Tonje B. Ausland, leder stab - Lasse Fosse |
Gøran Brovig Olsen |
5. Avd. teknisk drift - utedrift/renhold |
Enhetsleder Samfunn, Tonje B. Ausland |
Victor Pedersen |
6. Barneverntjenesten Øst i Agder |
Enhetsleder Barneverntjenesten, Knut Hagen |
Kate Stenersen Ormshammer |
Det avholdes verneombudsmøte på vår og høst der alle verneombudene deltar. Tema er oppfølging av arbeidet med HELSE – MILJØ og SIKKERHET i enhetene og gjennomføring av den årlige vernerunden i enhetene som verneombudene er med på sammen med enhetsleder. Arbeidsgivers representant er Lasse Fosse, stab.
Alle ansatte har et ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø. Det er derfor viktig at meldinger om avvik og risiko blir tatt opp med verneombud og meldt videre til leder gjennom web – baserte HMS verktøyet QM+ som er å finne på kommunens hjemmeside.
Arbeidsmiljø skal være tema på alle personalmøter.
Mangler du brukernavn og passord i QM+; ta kontakt med nærmeste leder.
NB! Meldingsskjemaet kan også brukes til å komme med gode forslag som kan bidra til et godt arbeidsmiljø.
LA OSS SAMMEN TA VARE PÅ OG UTVIKLE ET GODT ARBEIDSMILJØ PÅ VÅR ARBEIDSPLASS