Trygghetsalarm Trygghetsalarm er en alarm i hjemmet ditt som du kan bruke for å komme i kontakt med helsefaglig personell i en akutt situasjon. Trygghetsalarmen er tilknyttet en vaktsentral, kommunalt responssenter, som formidler kontakt til hjemmesykepleien. Hjemmesykepleien rykker ut hele døgnet dersom alarmen går. Alarmen skal medvirke til å skape trygghet og sikkerhet for å kunne bo lengst mulig hjemme i eget hjem. Målgruppe Eldre, funksjonshemmede og andre som kan føle seg utrygge ved å bo alene. Behandling Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Normalt vil vi komme på hjemmebesøk, og det vil bli gjennomført en IPLOS-kartlegging. Slik søker du Du kan kontakte tjenestekontoret for å få mer informasjon og hjelp. Her finner du søknadsskjema og informasjon om hvordan du skal søke på helse- og omsorgstjenester i Gjerstad kommune. Hvis det er andre som søker (lege, sykehus, pårørende eller lignende) må brukeren gi samtykke til den som søker. Veiledning Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om trygghetsalarm, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt. Publisert 16.03.2022 12:51 Sist endret 23.11.2022 15:19